29 oktober.

Jodå, stormen kom. VERKLIGEN. fy fan. Strömmen gick vid 8 tiden & kom tillbaka vid halv 6 tiden idag på morgonen. Vi han precis tända en brasa innan strömmen gick & det vart väl mysigt men fy fan vilken panik jag fick, " hallå all mat?" " jag måste duscha?!" " men hur ska jag värma maten till Chloé imorgon?!" " jag måste ju elda för att få värme & då kan inte chloe vara på golvet?! " . ja ren panik blev det.. man tänker verkligen mycket mer på " viktiga" grejer nu när man är äldre & har barn.  Förr så hoppades man ju på att det skulle bli strömavbrott så man kunde spela kort & ha tända ljus med familjen. Visst det är fortfarande mysigt men jag kan inte riktigt lugna ner mig längre haha.  Vi hade det mysigt här en stund iallafall. Peter sprang ut & in med en cykelhjälm på huvudet då det flög saker från taket & lite allt möjligt. Chloés pool som vi inte tagit in än låg nere vid ladugården tydligen... & mitt växthus är förstört.  '( va dock bara ogräs i men ändå.. )  Men iallafall. vi gick & la oss rätt tidigt. &/ somnade sent. Vi har ju flyttat upp till övervåningen, men ja jösses. hela huset skakade. sängen skakade & det lät så sjukt mycket. ibland så blundade jag bara & höll hårt i Peter & tänkte på Chloé som låg i resesängen bredvid oss & hoppades på att vi skulle överleva haha!  
Men det kunde ju givetvis ha varit värre. :) & har vart!
 











Kom ihåg mig?