Chloé lista!

 
När fick du reda på att du var gravid? 14 februari har jag för mig.
Var bebisen planerad? Nej.
Mådde du illa mycket? dom 12 första veckorna gjorde jag verkligen det. ville inte gå upp på morgonen.. fy.
Hur blev ditt hår? Det va bättre än vanligt faktiskt. 
Hade du mycket halsbränna? nej. lite då & då. på nätterna mot slutet så hade jag en del.
Vad tyckte du inte om för mat? Ingen skillnad på maten. Men kunde dock inte dricka kaffe i början. som jag sen hinkade i mig ;)
Vad gillade du för mat? Allt som vanligt. 
När kände du bebisens första sparkar? i vecka 19.
När började dina förvärkar? kommer inte ihåg men runt v 35 kanske.
Var du ofta orolig? Ja klart jag var. det går inte att undgå tror jag ! haha. 
Samlade du på gravidtidningar och böcker? inte en enda. 
Sparkade bebisen mycket? Ja men olika för var dag.
När började du läcka bröstmjölk? Läcka & läcka. kom någon droppe hela tiden lite då & då typ. 
Fick du bristningar? Mh en jävla massa. 
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Ville inte göra abort & kändes helt rätt att behålla även om jag inte har utbildning eller jobb. men det ska fixas.
Blödde du nångång? En gång när jag fick springa efter Pixie när hon rymde. var nog i vecka 10-15
Levde du på som vanligt? Ja typ, åt väl mer godsaker hahaha.
Hur gammal va du när du blev gravid? 19
Hur tog dina föräldrar det? Mamma blev väl lite skeptisk & tyckte jag skulle " leva " lite först. ( hon fick sitt första barn när hon vart 17, så hon talade av "egen erfarenhet". Men jag känner att jag har lekt färdigt. det där med att supa & hålla på har jag tröttnat på totalt. ) Men självklart blev hon glad. & även Pappa blev jätte glad!
Hur tog din partner det? oj. Chock,förvirrad,glad,orolig, första dagarna sen bara glad glad glad :) 
Vart bodde ni? haha.  jani. första månaderna så flyttade vi en hel del. först bodde vi i lägenheten som vi gjort ett år då( höll på mitt i flytten när vi fick reda på att jag var gravid så var inte pga graviditeten som vi kollade efter hus. hittade ett hus att hyra utanför vissefjärda. flyttade dit alla våra saker. upptäckte mögel & att det var helt omöjligt att bo där . speciellt som gravid.  så nej. två dagar efter flyttade vi alla våra saker där ifrån & flyttade då hem till Peters mamma. bodde där tills jag en dag kollade hemnet( som vi gjorde varje dag efter hus ) , såg ett gult hus som bara låg några hundra meter från mitt barndomshem( som jag gått förbi många gånger som liten) , skickade till peter & han ringde mäklaren direkt. han blev kär haha. så ja. vi var andra paret som kollade huset & dom som ägde detta huset, äger det som ligger bredvid så dom ville veta vad för grannar dom skulle få . & dom fastnade för oss så ja.  vi fick bestämma oss och den 4 april flyttade vi hit, till huvudhult, eriksmåla mitt i småland.
Hur ofta gick du till MVC? som vanligt. 
Vad var ditt sista SF mått? Minns inte.
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? oj. flera gånger..
Hur många UL gjorde du? 4 stycken. 
Hur började din förlossning? Värkar.
Hur många timmar tog din förlossning? från första värk 14.
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mkt var du öppen när du åkte in? 4 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas & epidural. akupunktur mellan ögonen..
Hade ni förberett BB-Väskan? Ja, det hade jag precis gjort.
Hur var din partner under förlossningen? Helt underbar! Utan honom hade jag aldrig klarat det.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 26 minuter.
Blev det komplikationer? Nej.
Fick du sy? Ja, lite.
Hur var vikt och längd? 3540 gram & 49cm.
Ögonfärg? Mörkblå .
Hårfärg? Blond/brunt.
Ammade du? Ja.
Ammar du? Ja.
Hur gammal är bebisen nu? 7 veckor och 2 dagar.
Vad tyckte du om förlossningen? Allt gick bra & det går verkligen inte beskriva smärtan.
Vill du ha en till? Jadå det vill jag. men inte än på några år!
Planerar ni en till? haha nej vi planerar inte.
När kommer andra barnet? we will see.
Hur är ert förhållande? Top notch!
Hur mkt gick du upp under graviditeten? HA . ska man ALDRIG fråga en kvinna ;) ne men 22 kg... tyvärr.
Vilken vecka födde du i? 41+0


Emma    •     •   http://eembla.blogg.se

Vilken sötnos!

Svar: Visst är hon :) man bara smälter när dom små liven ler!
Johanna Ljungdahl Gustavsson

Anonym    •     •  

Vilken sötnos!!










Kom ihåg mig?